دیجیاتو روز گذشته (۱ مرداد) مصاحبهای با مسئولین صرافی اکسکوینو انجام داد و امروز آن را منتشر کرد. اکنون مدیران این صرافی اعلام میکنند در این فاصله زمانی تغییراتی به وجود آمده است. به همین دلیل دیجیاتو توضیحات جدید اکسکوینو را نیز منتشر میکند که به شرح زیر است:
«ما از سال ۱۳۹۶ فعال هستیم و از آن زمان کاربران زیادی به ما اعتماد و با مجموعه ما کار کردهاند. متاسفانه ماه گذشته با یک چالش ریالی مواجه شدیم اما در حوزه رمزارز به روز بودیم و هستیم؛ که جزئیات آن را در مصاحبه دیروز توضیح دادیم. دیروز نمیتوانستیم قول بدهیم که مشکل چه زمانی حل میشود، اما از دیروز تا الان، مشکلات برطرف شد و اکنون نیز ۸۰ درصد مشتریان تسویه ریالی را با موفقیت انجام دادهاند. تسویه ۲۰ درصد باقیمانده هم حتما در روزهای آینده انجام میشود چون مشکل سمت ما به شکل کامل حل شده است. نکته مهم اینجاست که در هفتههای اخیر هم اکسکوینو به هیچ عنوان مشکل پرداخت ارزی نداشته و اختلال صرفا در بحث تسویه ریالی بوده است.»
مطلب اصلی دیجیاتو از مصاحبه دیروز با اکسکوینو که صبح امروز منتشر شده بود:
برخی کاربران صرافی رمزارز «اکسکوینو» از اینکه نمیتوانند داراییهای ریالی خود را برداشت کنند و در هفتههای اخیر پاسخ شفافی نیز در برابر مطالبات خود نگرفتهاند، شکایت دارند.
همین مسئله باعث شده تا در روزهای اخیر تعدادی از کاربران این موضوع را با دیجیاتو نیز مطرح کنند. مدیر ارتباطات صرافی اکسکوینو در پاسخ به پیگیری دیجیاتو میگوید مشکل نقدینگی رمزارزی در این مجموعه وجود ندارد و به مشکل تسویه ریالی برخورد کردهاند؛ چالشی که نمیتوانند برای حل کامل آن زمان دقیقی اعلام کنند.
«سروش عابدین»، مدیر ارتباطات سازمانی اکسکوینو، در پاسخ به دیجیاتو درباره چرایی پرداخت نشدن مطالبات ریالی برخی کاربران به دیجیاتو گفت:
«ما مشکل نقدینگی رمزارزی نداریم و در پرداخت رمزارزی کاملاً بهروز هستیم. بهطور مثال، همین الان یک فرد میتواند بدون هیچ محدودیتی تتر یا بیتکوین خریداری و جابهجا کند که درلحظه منتقل میشود. ما درحالحاضر چالش ریالی داریم که ناشی از سلسلهای از مشکلات است. ازیکسو، درحالحاضر شرایط اقتصادی بهگونهای است که مردم حجم بالایی از دارایی ریالی خود را برداشت میکنند و از سوی دیگر، قواعدی توسط شاپرک، پلیس فتا و… گذاشته شده است که ملزم به اجرای آنها هستیم. بهطور مثال، الزاماتی از سوی پلیس فتا اعلام میشود که برای آن قانونگذاری دقیقی صورت نگرفته است. ما بهطور کامل به این الزامات پایبندیم اما عدم نظارت صحیح موجب میشود که هر کدام از صرافیها به روش خود، آنها را رعایت کنند. بهطور مثال، قبلاً برای اولین برداشت ریالی کاربران ملزم بودیم تا 72 ساعت زمان فرایند را افزایش دهیم تا پلیس فتا نسبت به بررسی مشکلات فیشینگ یا اعتباری اقدام کند. اما متأسفانه پلیس فتا بهتازگی اعلام کرده است که فرایند برداشت ریالی برای همه درخواستها میبایست تا 72 ساعت زمانبر باشد.»
آخرین دیدگاهها